Az oldalra felkerült:
2010. február 15-én

Hófúvásban Tapolcára
1999. február 13.

    Ezt az utat annak idején csak egy sima balatoni vonatozásnak, illetve tapolcai „Nohab-nézésnek” szántuk. A valóságban azonban egy igen emlékezetes kaland lett belőle, hófúvással, fekve maradt 006-os Nohabbal, gyengélkedő 165-ös Szergejjel, 3 órás késéssel...
    A képek még fényképezéseim „hőskorában” készültek, Smena géppel...

Reggeli gyorsvonatunkat Székesfehérvártól M41 2150 továbbította
Balatonalmádiban egy rövid kitérővel megtekintettük a néhai Veszprémbe vezető vonal viaduktján kiállított 375-ös gőzöst
M61 010 érkezik vonatával Tapolca felől
Az eredetileg M61 006 által vontatott személyvonat befut Balatonalmádiba M62 165 segedelmével
A 006-os Nohab fekve maradása eleddig másfél óra késést okozott...
Vonatunk, immár Balatonfüred állomáson
Balatonakali-Dörgicse állomáson aztán akadt némi gond a 165-ös Szergejjel is...
Teljesítményhiány, amit TC-selejtezés követett...
Ezen felül az itteni vonatkereszt lebonyolításához csak egy váltó volt használható az állomáson, így vissza kellett tolnunk
A késés ezzel persze csak nőttön-nőtt...
...azért csak eljutottunk Badacsonytomajig
A 006-os Nohab, jégbe fagyva, inaktívan...
Érkezik az ellenvonat Tapolca felől
Ez pedig már Tapolca, és M62 165
Megérkeztünk, összesen 3 óra késéssel
Tapolca, vontatási telep
Szergejünk beállítja a Nohabot a fűtőházba, olvadni
M61 004, bevetésre várakozva, a fűtőház előtt
Egy hóekés Dácsia
A 004-es Nohab, immár a villamos fűtőkocsi nélkül
A hósapkás 002-es Nohab
M61 013
Ekkor még megvolt „ő” is...
M61 013 és 002
A 013-as Nohab, még egészen egyben
Legközelebb már csak Sátoraljaújhelyen, a bontó „előszobájában” volt szerencsém „találkozni vele”...
M61 002, amikor még egészen „mozdonyforma” volt...
M61 020 bent pihent a fűtőházban, ekkor még narancs festésben
424,005 a fűtőház hátsó udvarán
Ez az „országjáró szobormozdony” Rákosrendezőről indult, egy ideig Tapolcán, majd Szombathelyen pihent, végül visszakerült Istvántelekre...
Vonatunkat hazafelé M61 004 vontatta
Mi ekkor láttuk üzemben utoljára...

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!