Az oldalra felkerült:
2005. március 6-án

Kirándulás a Mátrában
2005. március 5.


(Budapest >) Kékestető > Mátraháza > Lajosháza > Gyöngyös (> Budapest)

Kékestető
Igazi, szép hegyvidéki táj
Kekestető
Magyarország legmagasabb pontja 2005-ben
Ez már hó!
A kékestetői torony alja „egy kis” ködben...
Kékestetői tél márciusban
Utunk a sípálya mellett vezetett Mátraháza felé.
Itt jól érzékelhető a hó vastagsága...
1 - 1,5 méter?
Mátraháza
Mátraháza alatt gyakorlatilag érintetlen hóban törtettünk előre. :-))
A hegyoldalban a vastag hóban járni olyan volt, mintha lépcsőn jöttünk volna lefelé.
Útban Lajosháza felé
Egy halálra ítélt fa – de nem tőle nem láttuk az erdőt... :-) hanem tényleg kivágták rendesen.
Egy talán vizsgálati célból „kilyukasztott” fa
Régi kisvasúti híd
Itt haladt régen a vonal, de a patak azóta rendesen átrendezte a terepet...
Még egy híd
...és még egy kisebb is
Lajosháza
A híd után kezdődik Lajosháza állomás.
Jobb sorsra érdemes, elhagyott épület Őrlőmű állomáson
...és az egyik helyiség belülről
Kilátás az erkélyről...
...a régi kőzúzdára (?)
A kőzúzda belülről
A kőzúzda részlete
A kőzúzda belülről
A kőzúzda belülről
Kilátás az ablakból
...és a falon át
Pályarészlet Cserkő mh. környékén
Jobb sorsra érdemes, pusztuló személy- és teherkocsik a Fűtőház nevű állomáson
„Csoportkép” az egyik „Dunakeszi” kocsinál
...és egy régi favázas kocsi romjai...
Még nem menthetetlen Uba-k az állomáson
...és kicsivel arrébb a már menthetetlen állomásépület
Fent a hegyen bánya volt, ahonnan egy sikló hordta le a követ az előbbi állomásra.
A sikló hídja a patak fölött
...és hátrébb szintén volt egy sikló.
A vonal Gyöngyössolymos utcáin halad lefelé.
Az utolsó aznapi vonat Mátrafüred felé immár Gyöngyösön

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!