Székely gyors a havasokba
Székely gyors a neten

Székely gyors a havasokba
3. nap – 2008. május 11. vasárnap

Csíkrákos > Lóvész > Gyimesfelsőlok > Gyimesbükk > ezeréves határ > Gyimesbükk > Csíkrákos

Jön a vonat, akárcsak tegnap, de most végre jó fények mellett
...ill. annyi különbséggel, hogy ma egy román villanygép is megtámogatta a szerelvényt, vonógépként
Eme felvétel annak vezetőállásból készült.
Úton a Gyimesekbe
A képen jól kirajzolódik a monumentális Karakó híd képe.
Nemsokára ott fogunk áthaladni!
Nohabbal a Karakó hídon!!!
Legutóbbi ittjártunkkor ez is csak az álmok világa volt...
Látvány a hídról, vonatból, mozdonyból
Úton Lóvász állomás után, gyönyörű tájon
A pálya rettentő meredeken emelkedett, bizony elkellett a 7000 lóerős villanygép segítsége a Nohabnak...
...és immár a Gyimesekben, a Kárpátok főgerincét atszelő alagút után, Görbepataka mh. előtt
Görbepataka fölött
Innentől fogva – ahol immár 64 éve nemhogy magyar mozdony, de még vonat (kocsi) sem járt – egyre többen és többen köszöntötték a szerelvényt.
Görbepataka házai a vonatból
A festői völgyben elterülő Görbepataka látképe
Vonatkeresztre várunk Gyimesfelsőlok állomáson
„Jól áll” ez a festői környezet a magyar mozdonynak és vonatnak...
Gyimesfelsőlok állomás magyar szerelvénnyel, magyar zászlóval...
...és román rendőrökkel
A felvételi épület
Keresztre várunk
Érkezik az ellenvonat
1940-es határvadász laktanyák a főút mellett
Innen most lehetett fényképezni a ma is katonai objektumnak számító épületeket...
Mindenütt emberek, integető-könnyező magyar emberek, egyre többen és többen...
A köszöntést a vonat is viszonozta, Felsőloktól szinte végig szóltak a mozdonykürtök...
Újabb megállás Gyimesközéplok állomáson
...és a nagy, történelmi pillanat
64 év eltelte után ismét magyar szerelvény
érkezett Gyimesbükk egykori határállomásra!
Ezrek voltak részesei ennek a történelmi pillanatnak, felejthetetlen magyar élménynek...
Vajon mikor voltak legutóbb ennyien Gyimesbükk állomáson?
A túlzás nélkül történelminek nevezhető mai menet útvonala
Gyimesbükk MÁV állomás MÁV szerelvénnyel
(Ezúttal tekintsünk el a román és EU zászlóktól, ill. a szégyenletes H-START cégjelzéstől...)
Gyimesbükk patinás felvételi épülete, mely Pfaff Ferenc keze munkáját dicséri
Gyimesi fiatalok
...akik szemmel láthatóan örömmel veszik magukra a népviseletet...
...és immár az ezeréves határ
A felújított vasúti őrházzal, a Tatrossal, annak hídjával, a Rákóczi-várral...
Az ezeréves határ...
Itt is jártunk már korábban, kétszer is, de akkor nem így nézett ki...
Gyimesbükk, ezeréves határ
A néhai MÁV őrházban vasúti kiállítás nyílt Bilibók Ágoston gyűjteményéből
A lenyűgöző táblagyűjtemény egy részlete
...és Bilibók úr gyűjteményével
Gyimesbükk, ezeréves határ
Egy „nemzetközi” vonat halad Románia felé a kontumáci temető alatt
...és közeledik a Nohab!!!
Magyar mozdony ismét a kontumáci temető alatt...
2761 017 közeledik az ezeréves határhoz, a Gyimesi-szorosban, kürtjének szavát a Kárpátok bércei zengték vissza...
Méltóságteljes útját ezrek követték figyelemmel
...és megint egy történelmi pillanat...
...amint ezrek köszöntik a Székely Himnuszt énekelve a magyar mozdonyt...
...mely 64 év után ismét elérte az ezeréves magyar határt Gyimesbükknél
...de onnan tovább már egy métert sem mehetett (holott a közeli Palánkán (Palanca) kellett volna visszafordulnia), mivel a román hatóságok provokációtól tartottak... Hiába, a határ az határ...
Címeres magyar mozdony az ezeréves határon...
...melyet szűnni nem akaró lelkesedés övezett
Ádám (ott a mozdonyon) is nagyon boldog volt, hogy ott lehetett...
...de nemcsak ő volt ott, más neves személyiségek is tiszteletüket tették a neves eseményen...
(Nézzék majd a „Kupé” adását az M1-en!)
Nohab a határon, a gyönyörűen és igényesen felújított őrház mellett
Gyimesbükk, ezeréves határ
Gyimesbükk, ezeréves határ
„Ahol a fák az égig nőnek, állnak még a határkövek.”
Egy az Isten, egy a nemzet!
Megy vissza a Nohab az állomásra
A felújított őrház
Látszik, hogy szívvel-lélekkel csinálták...
A Rákóczi-vár
Jövőre ezt is fel lehetne kissé újítani.......
Gyimesbükki utcakép az állomásnál
Gyimesbükk, 2008
Gyimesbükk, vasútállomás
A visszaindulás előtt még hátravan Pfaff Ferenc MÁV főépítész, a gyimesbükki állomás tervezője emléktáblájának leleplezése
Gyimesbükk, Nohabbal
Visszaindulás előtt a magyar vonat
Magán viseli az ezeréves határ emlékét...
Gyimesbükk kicsit távolabbról, az állomással együtt
Egy „bejáró nemzetközi vonat” halad ki Gyimesfelsőlok felé
Gyimesbükk MÁV állomás a 2761 017-9 pályaszámú mozdonnyal
Ádám Gyimesben
Ádám és a gyimesi állomás
Gyimesben is kaptunk egy kis esőt, de szerencsére csak az esemény végén...
A magyar vonat pillanatokon belül indul vissza Csíkba.
Pfaff Ferenc új emléktáblája az állomás falán
A segédmozdony román volt, de a személyzet magyar, úgy a vonaton, mint az állomásokon is...
„14xxx sz. különvonat Gyimesfelsőlok állomáson áthalad.” (rendelkezés Gyimesfelsőlokról)
„Nohab-szem” az alagútban
...és immár a madéfalvi deltában – amit nem használ vonat túl gyakran...
Csíkrákos megállóhely
Még a harmadik napon is voltak, akik megcsodálták a vonatot Csíkrákoson
Indul tovább a vonat Csíkrákosról
...hogy hazavigye a többi faluban elszállásolt vendégeket is
Életkép Csíkrákoson

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!