Kárpátalja Expressz 2010
1. nap – március 19. péntek

Budapest > Miskolc > Záhony > Csap > Beregszász

Indulás előtt Budapest-Nyugati pályaudvaron
A vörös csillagos mozdony sokaknak csalódást okozott, de a gép nem hagyott cserben!
Ez a kiírás sajnos csak alkalmi...
Isaszegen időztünk pár percet, egy IC-előzés idejéig
Miskolcon lelkes ünneplők, és a sajtó várta a vonatot
Miskolc-Tiszai pu.
M61,001
vonatunk mozdonya
A szalonkocsi a 100-as számot viselte a vonatban
Indulás előtt Miskolcon
Ez pedig már a nyíregyházi delta „fölső” ága, ahol valódi kuriózum volt személyvonattal utazni
Itt csatlakozunk a 100-as vonalhoz a delta északi csúcsában
Balról a december óta „szünetelő” Nyírvidéki kisvasút elnéptelenedett sínpárja árválkodik...
Érkezés után Záhonyban
Vonatunkat a város és a vasút elöljárói fogadták.
Ünnepség Záhonyban
Díszletül a 303-as Púpos szolgált
...majd később érkezett egy MD is Mátészalka felől
MD és Nohab együtt, Záhonyban
Ilyen se biztos, hogy lesz még többször...
„Járműparádé”
Indulás után két vedlett Szergej mellett is elhaladtunk
Haladunk rá a Tisza-hídra, a csonkaország határára
Ez pedig már a túloldal...
Érkezés Csap állomásra
Különvonatunk Csapon
Fonódott vágányok
Ukrán vonat
Más világ ez nagyon, mint a mienk...
Köszöntés Csap állomása előtt
Csap felvételi épülete a különvonat közönségével
Csap, a vasútállomás előtti tér
Csap, utcarészlet
Egy öreg Moszkvics Csapon
Számomra szembetűnő volt, hogy mennyire megfogyatkoztak az öreg autók az alatt a 7 év alatt, mióta nem jártam Kárpátalján.
Ganz-MÁVAG gyártmányú D1-es motorvonat Csap állomásán
Az első, amivel találkoztunk utunk során.
Mosolygós utasok a vonaton :-)
Magyar és magyar vonat...
Igaz, pont fordítva, mint ahogy látszik – az egyik gyártmányként, a másik tulajdonilag...
Csapon sajnos előfogatot kapott mozdonyunk...
...egy CSME3-as sorozatú, csehszlovák eredetű dízelmozdony képében
Időközben beérkezett egy szlovák vonat is az állomásra
...meg egy irgalmatlan hosszú (18 kocsi?) ukrán is, valahonnan Ungvár irányából
Adatok egy ukrán kocsi oldalán
Kicsit megállt az idő – a felfestés szerint ez a kocsi még ma is közlekedhet a (kelet-német) DR és a (csehszlovák) ČSD vasúthálózatán...
...és amit itthon sose látnánk...
A kalauzok megállás után letörlik a vonat kapaszkodóit...
Végre továbbindulunk Csapról
Itt térünk rá ismét a fonódott szakaszra.
Bátyú állomás felvételi épülete
Lelkes közönség Bátyú állomásán
...és kevésbé lelkes bátyúi atyafiak...
Érkezünk Mezőkaszony állomásra
...ami valójában Zápszony faluban van.
Zápszonyi életkép, szocialista „freskóval”...
Különvonatunk a tisztán normál vágányon
Még jó, hogy fel nem borult...
Ezen a sínpáron haladtunk tovább......
Ennek látványa után sokáig nem tértem magamhoz...
Magyar vonat Mezőkaszony állomáson
...és érkezik egy „másként” magyar vonat
...ismét egy D1-es „személyében”
Megérkeztünk Beregszászba!
Vonatunk Beregszász állomáson
Előz a menetrend szerinti D1-es
Beregszász eredeti felvételi épülete, mellette magyar szerelvénnyel
Nem mindennapi pillanat!
Beregszászi jelen az állomás mellett...
Csoportunkat részben jó öreg Ikarusok várták
Köszöntés és megemlékezés Dsida Jenő emléktáblája alatt az állomáson
„Állomás utca”, háttérben szép kék kocsival :-)
Koszorúzás Petőfi Sándor szobránál a városban
Majd a Ficseri Gyermekstúdió szívhez szóló előadását láthattuk Kárpátalja történelméről
...méghozzá az egykori törvényszéki épületben
Érdemes összevetni a mai állapotokat a hét évvel ezelőttiekkel!

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!