|
Indulás előtt Budapest-Nyugati pályaudvaron A vörös csillagos mozdony sokaknak csalódást okozott, de a gép nem hagyott cserben!
|
|
Ez a kiírás sajnos csak alkalmi...
|
|
Isaszegen időztünk pár percet, egy IC-előzés idejéig
|
|
Miskolcon lelkes ünneplők, és a sajtó várta a vonatot
|
|
Miskolc-Tiszai pu.
|
|
M61,001 vonatunk mozdonya
|
|
A szalonkocsi a 100-as számot viselte a vonatban
|
|
Indulás előtt Miskolcon
|
|
Ez pedig már a nyíregyházi delta fölső ága, ahol valódi kuriózum volt személyvonattal utazni
|
|
Itt csatlakozunk a 100-as vonalhoz a delta északi csúcsában Balról a december óta szünetelő Nyírvidéki kisvasút elnéptelenedett sínpárja árválkodik...
|
|
Érkezés után Záhonyban Vonatunkat a város és a vasút elöljárói fogadták.
|
|
Ünnepség Záhonyban
|
|
Díszletül a 303-as Púpos szolgált
|
|
...majd később érkezett egy MD is Mátészalka felől
|
|
MD és Nohab együtt, Záhonyban Ilyen se biztos, hogy lesz még többször...
|
|
Járműparádé
|
|
Indulás után két vedlett Szergej mellett is elhaladtunk
|
|
Haladunk rá a Tisza-hídra, a csonkaország határára
|
|
Ez pedig már a túloldal...
|
|
Érkezés Csap állomásra
|
|
Különvonatunk Csapon
|
|
Fonódott vágányok
|
|
Ukrán vonat Más világ ez nagyon, mint a mienk...
|
|
Köszöntés Csap állomása előtt
|
|
Csap felvételi épülete a különvonat közönségével
|
|
Csap, a vasútállomás előtti tér
|
|
Csap, utcarészlet
|
|
Egy öreg Moszkvics Csapon Számomra szembetűnő volt, hogy mennyire megfogyatkoztak az öreg autók az alatt a 7 év alatt, mióta nem jártam Kárpátalján.
|
|
Ganz-MÁVAG gyártmányú D1-es motorvonat Csap állomásán Az első, amivel találkoztunk utunk során.
|
|
Mosolygós utasok a vonaton :-)
|
|
Magyar és magyar vonat... Igaz, pont fordítva, mint ahogy látszik az egyik gyártmányként, a másik tulajdonilag...
|
|
Csapon sajnos előfogatot kapott mozdonyunk...
|
|
...egy CSME3-as sorozatú, csehszlovák eredetű dízelmozdony képében
|
|
Időközben beérkezett egy szlovák vonat is az állomásra
|
|
...meg egy irgalmatlan hosszú (18 kocsi?) ukrán is, valahonnan Ungvár irányából
|
|
Adatok egy ukrán kocsi oldalán Kicsit megállt az idő a felfestés szerint ez a kocsi még ma is közlekedhet a (kelet-német) DR és a (csehszlovák) ČSD vasúthálózatán...
|
|
...és amit itthon sose látnánk... A kalauzok megállás után letörlik a vonat kapaszkodóit...
|
|
Végre továbbindulunk Csapról Itt térünk rá ismét a fonódott szakaszra.
|
|
Bátyú állomás felvételi épülete
|
|
Lelkes közönség Bátyú állomásán
|
|
...és kevésbé lelkes bátyúi atyafiak...
|
|
Érkezünk Mezőkaszony állomásra ...ami valójában Zápszony faluban van.
|
|
Zápszonyi életkép, szocialista freskóval...
|
|
Különvonatunk a tisztán normál vágányon Még jó, hogy fel nem borult...
|
|
Ezen a sínpáron haladtunk tovább...... Ennek látványa után sokáig nem tértem magamhoz...
|
|
Magyar vonat Mezőkaszony állomáson
|
|
...és érkezik egy másként magyar vonat
|
|
...ismét egy D1-es személyében
|
|
Megérkeztünk Beregszászba!
|
|
Vonatunk Beregszász állomáson
|
|
Előz a menetrend szerinti D1-es
|
|
Beregszász eredeti felvételi épülete, mellette magyar szerelvénnyel Nem mindennapi pillanat!
|
|
Beregszászi jelen az állomás mellett...
|
|
Csoportunkat részben jó öreg Ikarusok várták
|
|
Köszöntés és megemlékezés Dsida Jenő emléktáblája alatt az állomáson
|
|
Állomás utca, háttérben szép kék kocsival :-)
|
|
Koszorúzás Petőfi Sándor szobránál a városban
|
|
Majd a Ficseri Gyermekstúdió szívhez szóló előadását láthattuk Kárpátalja történelméről
|
|
...méghozzá az egykori törvényszéki épületben Érdemes összevetni a mai állapotokat a hét évvel ezelőttiekkel!
|