Az oldalra felkerült:
2011. február 13-án

Fejlesztések éve a LÁEV-en
A 2010. év eseményei

    2010. mozgalmas év volt a Lillafüredi Állami Erdei Vasút számára. Többéves kitartó előkészítő munka után februárban kezdetét vette az EU-támogatással megvalósuló nagyszabású fejlesztések kivitelezése. Az élet azonban több nem várt kellemetlenséggel is szolgált, árvizek formájában, melyek több szakaszon tették hetekre, illetve hónapokra járhatatlanná a vonal nem kis szakaszait. Az összes árvízkárt csak az év végére sikerült elhárítani, de közben a fejlesztések is révbe értek.
    A pályázat keretében a lillafüredi állomásépület kívül és belül is teljességgel megújult. Benne a kisvasút utasai és az érdeklődő turisták igényes kiállítást láthatnak hazánk kisvasútjairól és a környék nevezetességeiről, valamint egy kisvasúti mozdonyszimulátor is helyet kapott itt. Az ország mind a tizennégy erdei kisvasútjáról külön-külön egy-egy tabló tájékoztat, melyeken szerepelnek a vasutak rövid leírásai, közlekedésüket bemutató térképek és az adott vasutat és környezetét ábrázoló fényképek. A LÁEV-vel egy külön teremben berendezett tárlat részletesen is foglalkozik, bemutatva többek között a kisvasút egykoron volt és jelenkori mozdony- és kocsiparkját. Az épület a kiállításokon és a forgalmi helyiségeken túl otthont ad a Bükki Nemzeti Park irodáinak is. A lillafüredi épület felújítása mellett új felvételi épületet emeltek a garadnai végállomáson, ami hiánypótló beruházás volt.
    A pályázat legnagyobb attrakciója azonban az Mk48 2021-es pályaszámú mozdony teljeskörű felújítása, ill. korszerűsítése volt, ami által megszületett hazánk legkorszerűbb, hibrid üzemű dízel-villamos mozdonya. Az egykoron híres magyar járműipar elhalását ismerve erre a mozdonyra méltán lehet büszke a LÁEV, hiszen ez magyar mérnökök alkotása. Reméljük, hogy nem is az utolsó!

A MÁV Kecskeméti kisvasútjáról érkezett a selejtezett Mk48-as Miskolcra
2007. augusztusában még ilyen állapotban várta megújulását a 2021-es a BoBo Kft. telephelyén.
A pályázatban szereplő tervek kivitelezési munkái 2010. februárjában kezdődtek meg
Február 6-án még érintetlen, eredeti arcát mutatta a hófödte lillafüredi állomás...
...majd elkezdődött a munka...
Épül az új felvételi épület Garadnán, már augusztusban
Garadna állomás az épülő állomásépülettel, ezennel vonat nélkül
A májusi árvíz a vonal fölső szakaszát is súlyosan megrongálta.
...az áprilisi pedig főleg az alsót, méghozzá egy jókora töltésomlást okozva Papírgyár állomás alatt
...ami miatt különleges megoldással kellett a járműveket az ép szakaszra kiszállítani, hogy egyáltalán közlekedni lehessen..
..legalább Papírgyár állomás és...
..az Őskohó között
A nyár elejére elkészült a lillafüredi peronfedés meghosszabbítása is
A színfalak mögött pedig lázas munka folyt az új mozdonyon
A jármű új főgépcsoportja, immár a helyén
Már tisztán látszik, hogy lesz belőle valami...
(2010. augusztus)
Augusztus végén végre megkezdődhetett a papírgyári töltésomlás helyreállítása is
..ami október végén már ilyen állapotban volt
A mozdonyok közül csak a D02-508-as maradt az „alsó szakaszon”
Október 22-én már Majláth-on készült a 2021-es
Az utolsó simításokat végzik rajta az üzembehelyezés előtt.
Még „gyári csomagolásban” de szó szerint! :-)
..és a nagy nap – 2010. november 14.
Az immár levizsgázott Mk48 2021 e napon, a LÁEV 90. születésnapján továbbította első menetrend szerinti vonatát Miskolcról Garadnára.
Indulásra készen Európa első hibrid üzemű mozdonnyal továbbított menetrend szerinti személyvonata
Készen van a papírgyári összekötés is, vadonatúj vágányon haladunk
Érkezés után Lillafüreden
..a hibrid mozdony első menetrendi vonatával
Érkezés után Garadna állomáson
Garadna állomás, háttérben az új felvételi épülettel
Érkezik egy „igazi” Mk, a D02-508 képviseletében
Garadna állomás új felvételi épülete –gyakorlatilag készen
Körüljár az új mozdony
Összeállt a vonat
Lefelé különvonatként közlekedtünk.
Az új mozdony (egyik) vezetőasztala
Visszaúton Közép-Garadnánál
Szívemnek kedves téma, jól látszik a tábla és a mozdony színterve is... :)
Érkezés után ismét Lillafüreden
Ezzel az új perontetővel és a mozdony rövid orrával kicsit még barátkozni kell...
A vonatkeresztre ezennel Lillán került sor, a különvonat addig félreállt a deltába, lehetőséget teremtve a fényképezésre és az interjúkra
A szépen felújított lillafüredi állomásépület
..benne többek között kisvasúti kiállítással
..amivel dolgoztam eleget, de megérte! :)
A leghátsó terem kizárólag a LÁEV-vel foglalkozik, többek között a járműállomány történetével is
A néhai váróterem sajnos megszűnt váróterem lenni, ellenben helyet kapott benne a régi Mk48 2021 kasznijának egy darabja, benne kisvasúti szimulátorral
Garadna állomás december 16-án
Megkezdődött a peron építése is, nagy szükség is volt már rá.
Garadna állomás az új mozdonnyal és különvonatával

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!