|
A MÁV Kecskeméti kisvasútjáról érkezett a selejtezett Mk48-as Miskolcra 2007. augusztusában még ilyen állapotban várta megújulását a 2021-es a BoBo Kft. telephelyén.
|
|
A pályázatban szereplő tervek kivitelezési munkái 2010. februárjában kezdődtek meg Február 6-án még érintetlen, eredeti arcát mutatta a hófödte lillafüredi állomás...
|
|
...majd elkezdődött a munka...
|
|
Épül az új felvételi épület Garadnán, már augusztusban
|
|
Garadna állomás az épülő állomásépülettel, ezennel vonat nélkül A májusi árvíz a vonal fölső szakaszát is súlyosan megrongálta.
|
|
...az áprilisi pedig főleg az alsót, méghozzá egy jókora töltésomlást okozva Papírgyár állomás alatt
|
|
...ami miatt különleges megoldással kellett a járműveket az ép szakaszra kiszállítani, hogy egyáltalán közlekedni lehessen..
|
|
..legalább Papírgyár állomás és...
|
|
..az Őskohó között
|
|
A nyár elejére elkészült a lillafüredi peronfedés meghosszabbítása is
|
|
A színfalak mögött pedig lázas munka folyt az új mozdonyon A jármű új főgépcsoportja, immár a helyén
|
|
Már tisztán látszik, hogy lesz belőle valami... (2010. augusztus)
|
|
Augusztus végén végre megkezdődhetett a papírgyári töltésomlás helyreállítása is
|
|
..ami október végén már ilyen állapotban volt
|
|
A mozdonyok közül csak a D02-508-as maradt az alsó szakaszon
|
|
Október 22-én már Majláth-on készült a 2021-es Az utolsó simításokat végzik rajta az üzembehelyezés előtt.
|
|
Még gyári csomagolásban de szó szerint! :-)
|
|
..és a nagy nap 2010. november 14. Az immár levizsgázott Mk48 2021 e napon, a LÁEV 90. születésnapján továbbította első menetrend szerinti vonatát Miskolcról Garadnára.
|
|
Indulásra készen Európa első hibrid üzemű mozdonnyal továbbított menetrend szerinti személyvonata
|
|
Készen van a papírgyári összekötés is, vadonatúj vágányon haladunk
|
|
Érkezés után Lillafüreden
|
|
..a hibrid mozdony első menetrendi vonatával
|
|
Érkezés után Garadna állomáson
|
|
Garadna állomás, háttérben az új felvételi épülettel
|
|
Érkezik egy igazi Mk, a D02-508 képviseletében
|
|
Garadna állomás új felvételi épülete gyakorlatilag készen
|
|
Körüljár az új mozdony
|
|
Összeállt a vonat Lefelé különvonatként közlekedtünk.
|
|
Az új mozdony (egyik) vezetőasztala
|
|
Visszaúton Közép-Garadnánál Szívemnek kedves téma, jól látszik a tábla és a mozdony színterve is... :)
|
|
Érkezés után ismét Lillafüreden Ezzel az új perontetővel és a mozdony rövid orrával kicsit még barátkozni kell...
|
|
A vonatkeresztre ezennel Lillán került sor, a különvonat addig félreállt a deltába, lehetőséget teremtve a fényképezésre és az interjúkra
|
|
A szépen felújított lillafüredi állomásépület
|
|
..benne többek között kisvasúti kiállítással
|
|
..amivel dolgoztam eleget, de megérte! :)
|
|
A leghátsó terem kizárólag a LÁEV-vel foglalkozik, többek között a járműállomány történetével is
|
|
A néhai váróterem sajnos megszűnt váróterem lenni, ellenben helyet kapott benne a régi Mk48 2021 kasznijának egy darabja, benne kisvasúti szimulátorral
|
|
Garadna állomás december 16-án Megkezdődött a peron építése is, nagy szükség is volt már rá.
|
|
Garadna állomás az új mozdonnyal és különvonatával
|