|
|
 |
 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
 |
|
Legutóbb módosítottam: 2014. szeptember 22-én |
|
 |
|
|
|
 |
A kisképekre kattintva megtekinthetők az adott eseményen készült fényképek.
|
|
Őszi különvonatozás Ortástetőre |
2012. október 20. |
A tavaszi, nagy sikerű út után a LÁEV baráti köre és a LÁEV ismét indított különvonatot a vadregényes, ámde sajnos nem használt Parasznyai szárnyvonal járható szakaszának végéig, Ortástető állomásig. Akárcsak májusban, a vonat most is megtelt, most is közel 150 kiránduló és vasútbarát ült fel a nem mindennapi szerelvényre. A különlegességet ezennel a szépséges bükki (...)
|
|
Újra gőzben a Truman! |
2012. szeptember 15. |
A 2012. év során létrejött egy új magyar vasutas egyesület, a Történelmi Magyar Vasúti Kultúráért Egyesület. Zászlajukra első körben a Vass Bandi által régóta gondozott 411,118 pályaszámú, Truman becenevű egykori amerikai hadimozdony újbóli üzemképessé tételét tűzték. A cél az őszre meg is valósult, így szeptemberben, a hagyományos gőzmozdonyos versenynapokon (...)
|
|
Kárpátalja Expressz 2012 |
szeptember 7-9. |
Négy országon át a Monarchia egykori vasútvonalain mottóval indította útjára immár harmadik alkalommal a Kárpátalja Expressz vonatát az Info13 Egyesület a MÁV Nosztalgia Kft-vel és a MÁV-START Zrt-vel együttműködésben. Az útvonal most is azonos, ám az irány fordított volt az előző években megszokotthoz képest. A vonat először a Partium (...)
|
|
Bánsági kalandozás |
2012. augusztus 6-11. |
2012. nyarán ismét útnak indultunk Erdélybe. Az idézőjelek a Trianon után keletkezett, kiterjesztett Erdély-fogalomnak szólnak, amit keletkezésénél fogva nem szerethetünk. Ezért tehát történelmi nevén nevezve útnak indultunk a Bánságba, az Al-Duna és az Almás-hegység vidékére. Sok érdekesség csábított ide, amik már évek óta piszkálták a fantáziámat. Ilyen volt a (...)
|
|
Torockó és környéke |
2012. június 11-15. |
A nyár elején néhány napra ellátogattunk Torockóra és környékére. Az egyedi hangulatú, különleges erdélyi magyar falut eleddig mindig csak igen röviden, szinte csak megszállni ejtettük útba, holott a környék maga is több napra elegendő látnivalót kínál. Ezúttal csak Torockó közvetlen környezetére koncentráltunk, bejárva a Tordai-hasadékot, felfedezve (...)
|
|
Különvonat Ortástetőre |
2012. május 5. |
E napon közel négy évnyi, szinte teljes üzemszünet után ismét személyszállító vonat közlekedett a LÁEV vadregényes szárnyvonalán Ortástető állomásig. A lopások és árvízkárok okán a vonal jelenleg sajnos csak idáig, a Mahócáig tartó szakasz kicsivel több, mint feléig járható. Menetrend szerinti forgalom nincs, így az ötkocsis, két C-50-essel vontatott személyvonat (...)
|
|
Kisvasutazás Feketebalogon |
2012. április 30. |
Végre eljutottam Feketebalogra! A felvidéki kisvasút megtekintését számtalan ismerősöm ajánlotta már évek óta, annak szép vonalvezetése, különleges járművei okán, illetve ez a mai Szlovákia legkiterjedtebb, hagyományos értelemben vett kisvasútja. A látogatás érdemes volt, e napon adtak át egy újjáépített vonalszakaszt és láttam végre a gyönyörűen felújított 85-ös (...)
|
|
Szovjet trolik hattyúdala Budapesten |
2012. március 28. |
Bár mindig is jobban érdekeltek a vaskerekes járművek, a szovjet gyártmányú, Ziu-9-es trolik lassú eltűnése mellett úgy érzem, én sem mehettem el szó nélkül. Annak idején igen sokat utaztam én is ezen sokat megélt hintalovakon így a budapesti utcákról való teljes eltűnésük előtt legalább néhány kép erejéig magam is megörökítettem őket ezen a szép márciusi (...)
|
|
A Mahócai szárnyvonal bejárása |
2012. március 16. |
Kora tavasszal, még a természet ébredése előtt útra keltünk, hogy a saját szemünkkel is lássuk, mi az aktuális helyzet a LÁEV 2008. júniusa óta tetszhalott Mahócai szárnyvonalán. A nem éppen pozitív hírek töltéscsúszásokról, fakidőlésekről, ellopott és megrongált vágányokról szóltak... A hírek igazak, de a helyzet mégsem néz ki olyan reménytelennek! (...)
|
|
LÁEV-fotótehervonat |
2012. február 18. |
Nevezett napon látványos fotótehervonat közlekedett a LÁEV hálózatán. A régi idők hangulatát idéző szerelvény négy teherkocsiból, két kőszállító Uba-, egy fával rakott Jah-kocsiból és egy rönkfával megrakott truck-párból állt. A vonatot a leginkább LÁEV-es D02-508 psz-ú Mk48-as továbbította. Fával rakott vonat évtizedek óta nem közlekedett a lillafüredi kisvasúton (...)
|
|
Téli pillantás a Gyermekvasútra |
2012. február 4. |
E szép téli, végre havas szombati napon felmentünk kicsit sétafikálni a Normafa környékére. Ha már ott jártunk, elnéztünk a közeli Gyermekvasúthoz is, ahol szerencsénkre éppen érkezett a nosztalgiavonat...
|
|
|