Az oldalra felkerült:
2012. március 24-én

LÁEV-fotótehervonat
2012. február 18.


    Nevezett napon látványos fotótehervonat közlekedett a LÁEV hálózatán. A régi idők hangulatát idéző szerelvény négy teherkocsiból, két kőszállító Uba-, egy fával rakott Jah-kocsiból és egy rönkfával megrakott truck-párból állt. A vonatot a „leginkább LÁEV-es” D02-508 psz-ú Mk48-as továbbította.
    Fával rakott vonat évtizedek óta nem közlekedett a lillafüredi kisvasúton, így valódi különlegességnek lehettek részesei, akik e napon ellátogattak Miskolcra. Egy rövid menet erejéig a B-26-os mozdony is megmutatta magát, azonban a technika ördöge közbeszólt, így a mozdonyt csak „hidegen” csodálhattuk meg.

A program a majláth-i járműtelepen kezdődött, reggel 9 órakor. A vasút dolgozói eddigre egy kis járműkiállítást is összeállítottak a különféle mozdonyok egy-egy típusából.
Az első fotómegálló helyszíne a Jázmin utcai útátjáró volt. A fotósokat C-50-es vontatta személyvonat szállította.
A fotósvonat leszállás után előrehúz, helyet adva a követő tehernek
Lefelé a menetrend szerinti vonat szerelvényével egyesítve közlekedtünk, hátul Mk48 2021-el
Érkezik a nap fő attrakciója, a tehervonat
Fényképezés a dombról a diósgyőri házak mentén haladó tehervonattal
Érkezés után Miskolc-Dorottya utca állomáson
A tehervonat a néhai Ládi-rakodó felé tartó vágányon áll.
Miskolc-Dorottya utca
Személy- és tehervonat, utóbbi mintha csak a Ládiba tartana...
Miskolc-Dorottya utca
A rönkfával rakott truck-pár
A jármű közel 12 évig a garadnai járműskanzen lakója volt. Így viszont élő múzeumi tárgy!
Fotómegállás Diósgyőr megálló után, a Béke utca torkolatánál
Tehervonat halad Papírgyár és Puskaporos között, a vonal legmeredekebb szakaszán felfelé
A vonat ugyan csak négy kocsiból állt, terhelése viszont jelentős volt, köszönhetően a rakománynak is.
Fával rakott vonat halad Puskaporos felé
Fölfelé ugyan talán soha nem szállítottak itt fát, de a rakodás ideje sajnos aligha fért volna bele a programba. :)
Tehervonatunk érkezés után, Puskaporos házai között
Puskaporos, a „megszokott” fotóhely
Személyvonatunk indulás előtt Puskaporos állomáson
Lillafüred állomás új megálló-, ill. utastájékoztató táblája
Lillafüreden vonatkeresztezésre is sor került. Személyvonatunk ehhez kitolt a télen igencsak ritkán használt, de annál látványosabb környezetű Park kitérőbe.
Tehervonatunk csak a deltaágba tolt ki a kereszt idejére, de a kitűnő fényviszonyok melletti C-50-eses összeállítást nem lehetett kihagyni!
Lilláról az Őskohóig a tehervonat haladt elől, lehetőséget adva ezzel egy alagút utáni fényképezésre
Személyvonatunk bekukkant a lillafüredi fölső alagútba...
...majd közeledik felénk
Tehervonatunk a Fazola-kohó megálló előtti forgalmi kitérőben
A szintén ritkán használt kitérő ma fontos szerepet kapott: itt előzött meg minket a fordított állású D02-501 psz-ú mozdonnyal továbbított Garadnára tartó menetrend szerinti vonat...
...majd utána a fotósok személyvonata is ezen kitérőn keresztül állhatott ismét a menet élére
Tehervonatunk Garadna állomáson, körüljárás után
Vonataink Garadna állomáson, visszaindulás előtt
Visszaúton az első fotómegállót a Közép-Garadna melletti néhai rakodónál tartottuk
Közép-Garadna
Egykoron farakodó volt itt, most csak tárolás céljára használják. Tehervonatunk is itt kapta meg rakományát előző nap.
Tehervonatunk Közép-Garadnán
Sajnos a néhai rakodóvágány már nemigen járható...
Fazola-kohó állomása lefelé is szerepet kapott: ezúttal vonatkeresztezés volt itt, a fölfelé haladó személyvonattal..
..melyet Mk48 2021 továbbított
Tehervonatunk visszaúton a Fazola-kohónál
Személy- és tehervonat találkozása a kohónál
Régebben nem lehetett ritka az ilyesmi esemény és ekkora forgalom errefelé..
A fotóvonat az őskohói állomáson
Következő megállónk a Savós-völgyi hídnál volt
Tehervonatunk a savósi hídon, a szokásos és szép nézőpontból
Lillafüreden visszafelé kis pihenőt tartottunk..
..mialatt vonataink ismét kiálltak a deltába..
..és a Park kitérőbe
Lillafüred, Park kitérő
Ilyen képet is csak télen lehet csinálni...
Fotómegállás a Mély-völgyi híd utáni sziklabevágásnál
Tehervonatunk a sziklabevágás utáni ívben
Érkezés után Papírgyár állomáson
Jól mutat a C-50-es az új megállótáblával :-)
Érkezik tehervonatunk is
Papírgyár állomás
A várakozás percei Papírgyár állomáson. A jobb oldali vágány vezet Mahóca felé...
Érkezik a B-26-os és vonata Papírgyárhoz
A terv szerinti innen a szárnyvonali Csanyik-Erdei Iskola állomásig a B-26-os váltotta volna tehervonatunkat...
A tehervonat elhaladása után nem sokkal megérkezett a menetrend szerinti vonat is Lillafüred felől a D02-501-essel
Papírgyár állomás is ritkán lát ekkora forgalmat!
A B-26-os nem várt szolgálatképtelensége miatt végül ezzel a vonattal mentünk az Erdei Iskoláig. A vonóerőt a közbezárt Mk48 2021 biztosította.
A legtávolabbi pont, ameddig e napon eljutottunk a szárnyvonalon
A B-26-os Ortástető felé Csanyik-Erdei Iskola állomás után körüjárás közben
A B-26-os rövidke szerelvényével az Erdei Iskolánál
A néhai motorvonati poggyászkocsi (ami szintén a garadnai járműkiállítás része volt 1998. óta) kifejezetten jól mutatott a kis mozdonnyal.
Szerelvényünk összeállt a visszaútra
Csanyik-Erdei Iskola

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!