|
A program a majláth-i járműtelepen kezdődött, reggel 9 órakor. A vasút dolgozói eddigre egy kis járműkiállítást is összeállítottak a különféle mozdonyok egy-egy típusából.
|
|
Az első fotómegálló helyszíne a Jázmin utcai útátjáró volt. A fotósokat C-50-es vontatta személyvonat szállította.
|
|
A fotósvonat leszállás után előrehúz, helyet adva a követő tehernek Lefelé a menetrend szerinti vonat szerelvényével egyesítve közlekedtünk, hátul Mk48 2021-el
|
|
Érkezik a nap fő attrakciója, a tehervonat
|
|
Fényképezés a dombról a diósgyőri házak mentén haladó tehervonattal
|
|
Érkezés után Miskolc-Dorottya utca állomáson A tehervonat a néhai Ládi-rakodó felé tartó vágányon áll.
|
|
Miskolc-Dorottya utca Személy- és tehervonat, utóbbi mintha csak a Ládiba tartana...
|
|
Miskolc-Dorottya utca A rönkfával rakott truck-pár A jármű közel 12 évig a garadnai járműskanzen lakója volt. Így viszont élő múzeumi tárgy!
|
|
Fotómegállás Diósgyőr megálló után, a Béke utca torkolatánál
|
|
Tehervonat halad Papírgyár és Puskaporos között, a vonal legmeredekebb szakaszán felfelé
|
|
A vonat ugyan csak négy kocsiból állt, terhelése viszont jelentős volt, köszönhetően a rakománynak is.
|
|
Fával rakott vonat halad Puskaporos felé Fölfelé ugyan talán soha nem szállítottak itt fát, de a rakodás ideje sajnos aligha fért volna bele a programba. :)
|
|
Tehervonatunk érkezés után, Puskaporos házai között
|
|
Puskaporos, a megszokott fotóhely
|
|
Személyvonatunk indulás előtt Puskaporos állomáson
|
|
Lillafüred állomás új megálló-, ill. utastájékoztató táblája
|
|
Lillafüreden vonatkeresztezésre is sor került. Személyvonatunk ehhez kitolt a télen igencsak ritkán használt, de annál látványosabb környezetű Park kitérőbe.
|
|
Tehervonatunk csak a deltaágba tolt ki a kereszt idejére, de a kitűnő fényviszonyok melletti C-50-eses összeállítást nem lehetett kihagyni!
|
|
Lilláról az Őskohóig a tehervonat haladt elől, lehetőséget adva ezzel egy alagút utáni fényképezésre
|
|
Személyvonatunk bekukkant a lillafüredi fölső alagútba...
|
|
...majd közeledik felénk
|
|
Tehervonatunk a Fazola-kohó megálló előtti forgalmi kitérőben
|
|
A szintén ritkán használt kitérő ma fontos szerepet kapott: itt előzött meg minket a fordított állású D02-501 psz-ú mozdonnyal továbbított Garadnára tartó menetrend szerinti vonat...
|
|
...majd utána a fotósok személyvonata is ezen kitérőn keresztül állhatott ismét a menet élére
|
|
Tehervonatunk Garadna állomáson, körüljárás után
|
|
Vonataink Garadna állomáson, visszaindulás előtt
|
|
Visszaúton az első fotómegállót a Közép-Garadna melletti néhai rakodónál tartottuk
|
|
Közép-Garadna Egykoron farakodó volt itt, most csak tárolás céljára használják. Tehervonatunk is itt kapta meg rakományát előző nap.
|
|
Tehervonatunk Közép-Garadnán Sajnos a néhai rakodóvágány már nemigen járható...
|
|
Fazola-kohó állomása lefelé is szerepet kapott: ezúttal vonatkeresztezés volt itt, a fölfelé haladó személyvonattal..
|
|
..melyet Mk48 2021 továbbított
|
|
Tehervonatunk visszaúton a Fazola-kohónál
|
|
Személy- és tehervonat találkozása a kohónál Régebben nem lehetett ritka az ilyesmi esemény és ekkora forgalom errefelé..
|
|
A fotóvonat az őskohói állomáson
|
|
Következő megállónk a Savós-völgyi hídnál volt
|
|
Tehervonatunk a savósi hídon, a szokásos és szép nézőpontból
|
|
Lillafüreden visszafelé kis pihenőt tartottunk..
|
|
..mialatt vonataink ismét kiálltak a deltába..
|
|
..és a Park kitérőbe
|
|
Lillafüred, Park kitérő Ilyen képet is csak télen lehet csinálni...
|
|
Fotómegállás a Mély-völgyi híd utáni sziklabevágásnál
|
|
Tehervonatunk a sziklabevágás utáni ívben
|
|
Érkezés után Papírgyár állomáson Jól mutat a C-50-es az új megállótáblával :-)
|
|
Érkezik tehervonatunk is
|
|
Papírgyár állomás
|
|
A várakozás percei Papírgyár állomáson. A jobb oldali vágány vezet Mahóca felé...
|
|
Érkezik a B-26-os és vonata Papírgyárhoz A terv szerinti innen a szárnyvonali Csanyik-Erdei Iskola állomásig a B-26-os váltotta volna tehervonatunkat...
|
|
A tehervonat elhaladása után nem sokkal megérkezett a menetrend szerinti vonat is Lillafüred felől a D02-501-essel Papírgyár állomás is ritkán lát ekkora forgalmat!
|
|
A B-26-os nem várt szolgálatképtelensége miatt végül ezzel a vonattal mentünk az Erdei Iskoláig. A vonóerőt a közbezárt Mk48 2021 biztosította.
|
|
A legtávolabbi pont, ameddig e napon eljutottunk a szárnyvonalon A B-26-os Ortástető felé Csanyik-Erdei Iskola állomás után körüjárás közben
|
|
A B-26-os rövidke szerelvényével az Erdei Iskolánál A néhai motorvonati poggyászkocsi (ami szintén a garadnai járműkiállítás része volt 1998. óta) kifejezetten jól mutatott a kis mozdonnyal.
|
|
Szerelvényünk összeállt a visszaútra Csanyik-Erdei Iskola
|