|
Különvonatunk első megállója Csanyik-Erdei Iskola állomásnál volt. Az utóbbi években csak idáig volt alkalmi közlekedés a szárnyvonalon.
|
|
Vonatunk nekivág a rég nem járt szakasznak Ortástető felé A két C-50-es derekasan dolgozott és szó nélkül felvitte az öt kocsit Ortástetőre.
|
|
Úton a szárnyvonalon, Csanyik-Erdei Iskola és Ortástető állomások között
|
|
Négy év szünet után újra vonat érkezett Ortástetőre! Kirajzik a százötven utas, ki kirándulni indul, ki a közeli Vadasparkot keresi fel, ki a fotósvonat indulását várja...
|
|
A 408-as C-50-es körüljárás után a három nyitott kocsival tett egy fordulót Papírgyár állomásig, kizárólag a vasútfotósok kedvéért.
|
|
Fotómegállás az erdőben, hamisítatlan, vadregényes erdei környezetben nem sokkal Ortástető után
|
|
Az erdő csendjét ritkán veri fel manapság errefelé a vonat zaja...
|
|
Újabb fotómegálló néhány száz méterrel arrébb, ezúttal az irtás mellett
|
|
A következő fényképezés ismét egy látványos erdei ívben volt
|
|
A gép és büszke vezére
|
|
Fotósvonat és a fotósok
|
|
Közel az erdei iskolához, de még mindig a nem járt szakaszon A téli fotótehervonatozás alkalmával körülbelül idáig jöttünk ki a B-26-ossal...
|
|
Alkalmi különvonat a csanyik-völgyi tisztás mellett
|
|
Ez pedig már Papírgyár állomás Vonatunk körüljárás után várja a menetrend szerinti garadnai személyvonat elhaladtát.
|
|
Átkelés a Szinva-hídon
|
|
...majd a lillafüredi út átjárójában, a Csanyik-völgy kapujában
|
|
Tolatási mozgások Ortástetőn... A fotósvonat három kocsiját ismét egyesítették a fent maradt két kocsival, majd...
|
|
...a szerelvény, immár a 407-es C-50-essel az élen elindult a töltésmegcsúszásokig...
|
|
A mahócai vonal gyakorlati végpontja jelenleg... Idáig járható a pálya, ezután két töltésmegcsúszás akadályozza a továbbhaladást. :-((
|
|
A vonat utasai az első és kisebb megcsúszásnál Ez még nem is lenne tán olyan nagy gond...
|
|
...de a másik, pár száz méterrel arrébb már igen
|
|
Mindkét megcsúszás a 2010-es heves esőzések okán alakult ki, a pálya emiatt járhatatlan a fennmaradó szakaszon, holott az gyakorlatilag Mahócáig megvan.
|
|
A vonal folytatása Mahóca felé a töltéscsúszás után Látszik, hogy erre már a permetezővonat sem jár...
|
|
Különvonatunk visszaindulásra várva a töltésmegcsúszás előtt
|
|
Reméljük, lesz még alkalmunk ennél tovább is utazni ezen vadregényes szárnyvonalon!
|
|
Ortástetőre visszatértünk után útnak indultunk a néhai Graenzenstein-alagút felé
|
|
...szépséges tisztásokon át
|
|
Ez pedig maga az alagút, azaz annak befalazott, Baross-akna felőli végpontja A bányavasút az alagúttal együtt az 1970-es években szűnt meg.
|
|
A betonfalon ismeretlenek időről-időre mindig lyukakat ütnek, amin be lehet kukucskálni, látva a végtelenbe menő sötét, vízzel teli járatot
|
|
A helyszínen Mártha László, a bányavasút és a környékbeli bányászat történetének lelkes kutatója tartott rögtönzött, de annál élvezetesebb előadást a vasút és az alagút történetéről
|
|
Régi kép az egykori alagúti mozdonyról Az alagút több, mint 2 kilométeres hosszával a maga korában és nemében Európa egyik leghosszabb ilyen létesítménye volt.
|
|
Itt pedig ismét a LÁEV-nél, visszaindulás előtt Ortástető állomáson
|