Az oldalra felkerült:
2013. május 8-án

Újra gőzben a Truman!
2012. szeptember 15.


    A 2012. év során létrejött egy új magyar vasutas egyesület, a Történelmi Magyar Vasúti Kultúráért Egyesület. Zászlajukra első körben a Vass Bandi által régóta gondozott 411,118 pályaszámú, Truman becenevű egykori amerikai hadimozdony újbóli üzemképessé tételét tűzték. A cél az őszre meg is valósult, így szeptemberben, a hagyományos gőzmozdonyos versenynapokon mi is kilátogattunk a Vasúttörténeti Parkba, hogy szemügyre vegyük az újból füstölő mozdonyt.

Íme a 411-es, ismét gőzben, teljes pompájában
A konyha oldalán tábla hirdeti, hogy Vass Bandi bizony már több, mint 20 éve vette pártfogásába a mozdonyt. Ha Ő nincs, ma üzemképes 411-es mozdony sincs...
Jobb és rosszabb állapotú kocsik között pöfög a Truman a kijárat felé
Mozdonyvezetésre lehetett jelentkezni rá.
Ez bizony nem ámítás: újra gőzben a 411,118!
Truman hátulnézetből a fordítókorongnál, háttérben a 242-es és a 324-es gőzösökkel
Félreállított járművek egy félreesőbb helyén a Parknak
A lassan utolsónak maradó „magyar” gőzös, a 109,109-es a fordítókorongon...
204-es és 109-es
Gőzösök a fordítókorong mellet
A 324-es ma csak hidegen mutatkozott.
Szemtől szemben a 204-essel
Ez pedig a 006-os Nohab
Egy rövid időre ő is kibújt a fűtőházból, de ő csak levegőt szolgáltatott a csavarozógépnek...
M61 006
...ez is a 6-os Nohab...
Külsőleg sajnos nem sok (pozitív) változás történt rajta az utóbbi tizenpár évben...
Őt még szerencsére nem érte utol a modern pályaszámos agyrém. Ő még M61 006, akárcsak 50 évvel ezelőtt.
Háttérben a Truman, előtérben Edit :-)
Pályamesteri sínautó a 242-es társaságában
Ez pedig egy osztrák vendéggőzös
A BKV 27-es HÉV-gőzöse a fordítókorongon

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!