Az oldalra felkerült:
2013. február 20-án

Lilla-napi különvonat
Ortástetőre és a Lillafüredi Pisztrángtelephez
2013. február 16.


    Az idei Lilla-napon immár harmadik alkalommal indítottunk különvonatot a LÁEV szárnyvonalára, annak 2008. óta tartó kényszerű üzemszünete óta. A programra előzetes várakozásinkat is meghaladva minden eddiginél nagyobb érdeklődés mutatkozott, közel 160 fő volt kíváncsi a rendezvényre. A vonat így két mozdonnyal és hat kocsival közlekedett, először a szárnyvonalra, majd onnan fotósvonatként Papírgyáron át a Pisztrángtelephez, illetve Garadnára. A szárny- és a fővonal között a vállalkozó kedvűek kellemes erdei kiránduláson vehettek részt, majd a pisztrángtelepen lehetőség nyílt a telep életét szakavatott vezetéssel megismerni és füstölt halat vásárolni.

A különvonat szerelvénye indulásra készen Miskolc-Dorottya utca állomáson
Különlegesség, hogy ez alkalommal a hibrid mozdony fordított állásban közlekedett.
Fotómegállás Csanyik-Erdei Iskola megállóhelyen
Itt pedig már úton tovább a szárnyvonalon, a nagy ívekben
Szárnyvonali részlet az egyik legmeredekebb szakaszon
Egy következő alkalommal ez se lesz egy utolsó fotóhely! ;-)
Bükki vadon a Mahócai szárnyvonal mentén
A különvonat szerelvénye kb. a 45. szelvényben
Régi és új „kéz a kézben”
A különvonat szerelvénye visszaindulás előtt
Eközben a kirándulócsoport már valahol Ortás után taposta a havat
Kenyeres Gábor felvétele
Csoportkép a kiránduláson
Kattintásra nagy méretben nyílik meg!
Kenyeres Gábor felvétele
Ereszkedés az Udvarkői-barlang bejáratához
Kenyeres Gábor felvétele
Pihenő Csókásnál
Ide jön fel az aszfaltozott erdei út Varbó, ill. Mahóca felől.
Kenyeres Gábor felvétele
Csókás után sokfelé nagy sár várta a kirándulókat
Kenyeres Gábor felvétele
A kirándulás ideje alatt a szerelvény fotósvonatként közlekedett Garadnáig
Ez volt az első fotómegállás, még a szárnyvonalon.
Ritkán látott kisvonat a gyönyörű tájban
A hátteret korábban itt sűrű erdő jelentette
Egy 2003-as téli különvonatozáson emlékezetes esemény színhelye volt a jelenlegi fotómegállás helyszíne.
Újabb fotómegállás néhány száz méterrel lejjebb, még mindig a szárnyvonalon
Ortástető és Csanyik-Erdei Iskola között
Közeledünk a Csanyik-völgyhöz, az egykori Lőtérhez...
Fotómegállás a néhai Lőtér előtt
Fotómegállás a néhai Lőtér előtt
Úton a Lőtér és az erdei iskola között
Békés Tamás felvétele
Fotómegállás Csanyik-Erdei Iskola állomás előtt – a „szokott” helyen, ezúttal télen
Átkelés a lillafüredi út átjárójában, a Csanyik-völgy elején
Érkezés után Papírgyár állomáson
Csatlakozás a menetrend szerinti személyvonathoz
Diósgyőr-Majláth forgalmi telep
Lejöttünk az előfogat mozdonyért, a D02-501-esért.
Újabb megállás, immár a fővonalon, nem sokkal Papírgyár állomás után
Ez pedig már a Garadna völgye, a jávorkúti út átjárójánál, a néhai Szomorúi rakodó bejáratán
Fotómegállás a Szomorúi rakodó előtt
Érdekes, bár nyilván nem véletlen, de a Garadna völgyében sokkal több hó volt még, mint a szárnyvonal mentén.
A következő fotómegállás helyszíne a Fazola-kohó előtt volt
A kirándulók időközben megérkeztek a Pisztrángtelephez
Kenyeres Gábor felvétele
...majd nem sokkal utánuk a különvonat is
Sáfri Péter felvétele
A Pisztrángtelep bemutatása
Kenyeres Gábor felvétele
Szakavatott vezetéssel, Hoitsy György telepvezető úr előadásában
Kóródy Judit felvétele
Ismerkedés a pisztrángossal
A normál nyári nyitvatartás mellett erre nincs mód!
A különvonat (ami e napon innentől menetrend szerinti vonat is lett) ezalatt Garadna állomáson várt a visszaindulásra
Különlegességek hada Garadna állomáson: nyitott kocsik télen, előfogatolt vonat völgymenetben, rövid orral összeforgatott mozdonyok akárcsak anno Nyíregyházán... és mindez a 2. vágányon :-)
Különvonatunk röviddel a hazaérkezés előtt Majláth és Mártabánya között
Békés Tamás felvétele

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!