|
|
 |
 |
|
|
|
 |
|
 |
|
Legutóbb módosítottam: 2011. március 21-én |
|
 |
|
|
|
Hazai téma >> Kisvasúti felvételek
|
Borzsavölgyi Gazdasági Vasút Beregszász
A kisképekre kattintva megtekinhetők az adott alkalommal készült képek.
|
Vonatérkezés Nagyszőlősre 2010. március 20.
|
Menetrend szerinti vonat érkezése Ilosváról
|
|
Kovácsrét és Dolha néhai állomásai 2003. VIII. 31.
|
Romos épületek, elhagyott vágányok
|
|
A beregszászi járműtelep 2003. augusztus 30.
|
Leállított mozdonyok és kocsik
|
A Borzsavölgyi Gazdasági Vasút (BGV) 106 kilométeres, 760 mm nyomtávolságú vonalhálózata 1908. és 1911. között épült ki. A fővonal Beregszászról Kovácsrétre vezetett Komlóson és Ilosván keresztül. Ezenkívül volt két szárnyvonal is, az egyik Ilosva és Gyilalja, a másik Komlós és Nagyszőlős között. Manapság már csak ez utóbbi szakaszon közlekednek a vonatok.
Az első világháború és a trianoni békediktátum eredményeként a Felvidéket (amiben akkor még benne foglaltatott a mai Kárpátalja is) Csehszlovákia részévé tették, így a kisvasutat 1938-39-ig a ČSD üzemeltette. Az első bécsi döntés után a Felvidék egy része, majd 1939-ben egész Kárpátalja visszatért Magyarországhoz, így ezután a BGV vonatai ismét MÁV cégjelzéssel közlekedtek. A második világégés után Kárpátalját a Szovjetunió kapta meg. Ezután a kisvasutat a szovjet szabvány szerinti 750 mm-es nyomtávolságra építették át. A SZU szétesése óta a vasutat az UZ (Ukrán Államvasutak) üzemelteti, de a vonatok csak Ilosva és Nagyszőlős között közlekednek. Jelenleg sajnos úgy néz ki, hogy Kárpátalja utolsó kisvasútja már nem fog sokáig működni...
2009. február 22.
|
|