Legutóbb módosítottam:
2011. március 21-én

Hazai téma >> Kisvasúti felvételek
Borzsavölgyi Gazdasági Vasút – Beregszász
A kisképekre kattintva megtekinhetők az adott alkalommal készült képek.

Vonatérkezés Nagyszőlősre – 2010. március 20.
    Menetrend szerinti vonat érkezése Ilosváról
Kovácsrét és Dolha néhai állomásai – 2003. VIII. 31.
    Romos épületek, elhagyott vágányok
A beregszászi járműtelep – 2003. augusztus 30.
    Leállított mozdonyok és kocsik
    A Borzsavölgyi Gazdasági Vasút (BGV) 106 kilométeres, 760 mm nyomtávolságú vonalhálózata 1908. és 1911. között épült ki. A fővonal Beregszászról Kovácsrétre vezetett Komlóson és Ilosván keresztül. Ezenkívül volt két szárnyvonal is, az egyik Ilosva és Gyilalja, a másik Komlós és Nagyszőlős között. Manapság már csak ez utóbbi szakaszon közlekednek a vonatok.
    Az első világháború és a trianoni békediktátum eredményeként a Felvidéket (amiben akkor még benne foglaltatott a mai Kárpátalja is) Csehszlovákia részévé tették, így a kisvasutat 1938-39-ig a ČSD üzemeltette. Az első bécsi döntés után a Felvidék egy része, majd 1939-ben egész Kárpátalja visszatért Magyarországhoz, így ezután a BGV vonatai ismét MÁV cégjelzéssel közlekedtek. A második világégés után Kárpátalját a Szovjetunió kapta meg. Ezután a kisvasutat a szovjet szabvány szerinti 750 mm-es nyomtávolságra építették át. A SZU szétesése óta a vasutat az UZ (Ukrán Államvasutak) üzemelteti, de a vonatok csak Ilosva és Nagyszőlős között közlekednek. Jelenleg sajnos úgy néz ki, hogy Kárpátalja utolsó kisvasútja már nem fog sokáig működni...
    2009. február 22.

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!