|
|
 |
 |
|
|
|
 |
|
 |
|
Legutóbb módosítottam: 2009. december 13-án |
|
 |
|
|
|
Hazai téma >> Kisvasúti felvételek
|
Kecskeméti kisvasút (MÁV)
A kisképekre kattintva megtekinhetők az adott alkalommal készült képek.
|
Búcsú a Kecskeméti kisvasúttól 2009. december 12.
|
Ezen a napon újabb fejezetéhez érkezett az utóbbi évek esztelen vasútromboló politikája. Az ország 24 mellékvonalán, valamivel több, mint 800 kilométernyi vasútvonalon mentek el ma az utolsó vonatok. Nem történt ez másként a MÁV által üzemeltetett kisvasutakon sem, a Gyermekvasút és az utolsó napokban megmenekült balatonfenyvesi vonal kivételével. (...)
|
|
Vonatozás a pusztában 2006. február 18.
|
|
|
Vonatozás a bugaci pusztában 2005. február 19.
|
|
A kisvasút története 1917-ben kezdődött egy 15 kilométeres, Bugac környéki iparvágány megépítésével. Ehhez kapcsolódóan, 1928-ban adták át a KecskemétKiskunmajsa közti fővonalat, majd 1947-'48-ban ez kiegészült a Törökfáinál elágazó kiskőrösi szárnnyal. A hálózat teljes hossza így meghaladta a 100 kilométert. A vonal fontos szerepet töltött be a kiskunsági tanyavilág mezőgazdasági terményeinek szállításában és a személyforgalomban is.
A vasút erős hanyatlása a rendszerváltással vette kezdetét, sorsa napjainkban látszik beteljesedni. Az egyre jobban elnéptelenedő tanyavilágban ki tudja még meddig (talán már csak 1-2 hónapig.. ?) közlekedik a napi 3-3 pár vonat a két vonalszakaszon... Kár lenne, ha ez a kisvasút is az enyészeté lenne, mivel jellegzetes, egységes állomásépületei, a nyugodt pusztai világ hangulata egyedivé teszik. Reméljük, hogy ha az egész nem is, de legalább egy szakasza megmarad az utókornak, akár mint turistavasút...
|
|