Az oldalra felkerült:
2005. április 9-én
Fotótehervonat Lillafüreden

    Idén második alkalommal rendezték meg a lillafüredi kisvasúton a népszerű fotótehervonatozást. Január 28-án két különvonat indult a festői szépségű Szinva-patak völgyében. A Miskolcról Lillafüreden át a Garadna végállomásig és vissza közlekedő mintegy kilencven résztvevővel megtöltött dízelvontatású személyvonat mögött a Lilla nevű 447,401 pályaszámú ötvenéves gőzmozdony vontatta tehervonat pöfögött. Az út során több fotómegállás tette emlékezetesebbé az eseményt, s ilyenkor szebbnél szebb, friss hóval borított tájakon lehetett fényképezni a kisvonatokat. A mozdony ötvenedik születésnapjára való tekintettel, Korek Károly, a kisvasutat üzemeltető Északerdő Rt. vasúti szakfelügyelője röviden ismertette a szovjet-finn tervek alapján a néhai Szovjetunió kisvasútjai számára gyártott gőzös történetét. Az elterjedt mozdonyból Európa-szerte mintegy ötezer darab készült. A MÁVAG budapesti gyára ezek közül 235 db-ot gyártott 1954-ben, melyek egyike azonban a LÁEV-hez került. Az egyetlen még meglevő magyar gyártású KV-4 típusú mozdony közel harmincévnyi pihenője után alkalmanként ismét közlekedik, felejthetetlen élményt nyújtva a szerencsés utasoknak. A rendezvény zavartalan lebonyolításáért köszönet illeti a kisvasút dolgozóit és vezetőit. Reméljük, hogy még sok hasonló élményben lehet részük a kisvasút barátainak.

Jakóts Ádám (Szöveg és kép)
Hegyisport és Turista Magazin – 2005. március

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!