Ha Szentendrét és a vasutat összefüggésben említjük, rövidesen már nemcsak a Budapestre tartó HÉV és a Városi Tömegközlekedési Múzeum juthat eszünkbe, hanem Magyarország legújabb vasútvonala is! Március elején ugyanis kezdetét vette a Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeumban a leendő Skanzenvasút vágányainak lefektetése. A húszas-harmincas évek vicinálisainak hangulatát idéző pálya a Skanzen Örökség Program keretén belül épül 1435 milliméteres nyomtávolsággal és öt megállóval, melyektől a látogatók különféle tájegységeket érhetnek majd el.
Ottjártunkkor már több száz méternyi vágány kígyózott a szalmafedeles házak között, a munka jó ütemben haladt, holott ezennel a vasút építése is különleges. Eljövendő szigetüzemről lévén szó, a mai kor vasútépítő technológiái csak igen körülményesen lennének alkalmazhatók, így a falumúzeum korhű vasútja korhű módon is épül, főként kézzel, emberi erővel.
Ennek örömét ugyan csak a vasútépítők élvezhetik, de a tervek szerint április 8-tól, a szezonnyitó naptól a nagyközönség már utazhat is a szépen felújított Ganz motorkocsiban, amely a mezőhegyesi vasútállomás felvételi épületének mintájára emelt új látogatóközpont elől kezdi majd meg útját.