Az oldalra felkerült:
2007. március 31-én
Kempten (Allgäu)
Magánvasúti csemegék Bajorországban


    Különleges, együtt ritkán előforduló mozdonyokat lehetett látni november 6-án Kempten (Allgäu) főpályaudvarán. Az első feltűnést a 2004-es gyártású DE 673 pályaszámú Class 66 típusú dízelmozdony (balra fent) keltette, mely a Häfen und Güterverkehr Köln AG kötelékében közlekedik tehervonatokkal szerte Németországban, így ez a gép önmagában még nem unikum. A tőle nem messze leállított ex. MY 1143 pályaszámú Nohab (lent) azonban már annál inkább. A Dán Államvasút (DSB) részére 1958-ban gyártott mozdony 1998-ban került Németországba, és V170 1143-as pályaszámon 2004 óta szolgál az Eichholz Verkehr & Logistik GmbH vasútépítő cég tehervonatai élén.
    A Nohabhoz hasonlóan ugyancsak a Kempten és Immenstadt között november 19-éig végzett pályafelújítás okán tartózkodott a helyszínen a PE Cargo 221 136 pályaszámú ex. DB V200.1-es sorozatú dízelmozdonya. Az 1965-ben a DB számára gyártott járművet 1989-ben a görög vasútnak értékesítették, majd 2002-ben egy német cég 19 másik társával együtt visszavásárolta, hogy felújítás és korszerűsítés után ismét a német pályákon közlekedhessen. A magyar M61-es sorozat történetének ismeretében érdekes volt Nohabot és egykori „vetélytársát”, a V200-ast egy helyen látni.
kép és szöveg: Jakóts Ádám

Indóház – 2006. december–2007. január

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!