Utazásunk Erdélyben
5. nap – 2004. VII. 21.


Rugonfalva > Székelykeresztúr > Segesvár > Nagyszeben > Vöröstoronyi-szoros > Rugonfalva

Székelykeresztúr, Gyárfás-kúria
„Ebben a házban töltötte utolsó estéjét
PETŐFI SÁNDOR
1849. július 30-án.”
Székelykeresztúr
A Gyárfás-kúria kertjében
Székelykeresztúr
„Petőfi körtefája” a Gyárfás-kúria kertjében
Fehéregyháza
A segesvári csata hőseinek emlékműve
Fehéregyháza, az emlékmű kétnyelvű táblája
Szegény Petőfinek pedig nem sok köze volt a román népköztársasághoz...
Segesvár jelképe
Az óratorony
Segesvár
Segesvári utcarészlet...
A vár feljárata az óratoronnyal
Föl a várba
Ez is Segesvár.
...és ez is.
Petőfi szobra a segesvári várban
Segesvár
Úgy emlékszem, ez a Városháza épülete. Mindenesetre erre sem lett volna elég 1 zászló...
Jellegzetes segesvári utca
Segesvár
Itt lehet autóval is följutni a várba.
Segesvár
A Vártemplom belseje
Segesvár
A Vártemplom szentélye
Segesvári utcarészlet
Segesvár
A Kolostortemplom
Segesvári ház
Segesd, útban Nagyszeben felé
Balról nyilvánvalóan az egykori kisvasút felvételi épülete látható.
Apold erődtemplomának tornyai
Apold erődtemploma
Apold erődtemploma
Apold erődtemploma
Még sok munka lesz vele...
Az erődtemplom belülről
Az erődtemplom belülről
Apold
Az erődtemplom látképe
Erődtemplom és egykori kisvasúti állomás Netus központjában
Szász falurészlet Bürkösön
A néhai Segesvár–Szentágota–Nagyszeben kisvasút Hortobágyfalva állomása
4-5 éve itt még jártak a vonatok...
Hortobágyfalva felvételi épülete
Vízdaruk az állomáson
(Hortobágyfalva)
Eredeti 1897-es „resiczai” súlykörte Hortobágyfalván
Nem ennél a váltónál ugyan, de itt ágazik el a vonal Vurpód felé.
A sínek is resicaiak, szintén a megnyitás idejéből...
Drezinaszín és raktár Hortobágyfalva állomásán
Hortobágyfalva
Nagyszeben főtere
Nagyszeben főtere
Nagyszebeni utcarészlet
Az egykori Taraczvölgyi Vasút (Kárpátalja) 1800-as évek végén gyártott mozdonya a nagyszebeni vasúti múzeumban
Egykoron szintén MÁV tulajdonú 324-es gőzmozdony a nagyszebeni múzeumban...
Az egykori Segesvár–Szentágota HÉV 2. psz-ú (1911-től MÁV 388,002) mozdonya Nagyszebenben
1919-ben pályaszámostul együtt „vette át” a CFR.
Felújításra váró mozdonyok a negyszebeni fűtőház mögött
Nagyszeben
A kisvasúti fűtőház
Fordítókorong a fűtőház mellett
Úgy látszik, nem volt elég hely a kisvasút fűtőházában...
Ilyen is van Nagyszebenben!
((Méghozzá _saját_ színtervvel...))
Az ezeréves határ
Egykori határállomás Nagyszeben alatt a Vöröstoronyi-szorosban immár román oldalon
Magyarország határa a Vöröstoronyi-szorosban
A határ bizonyára a vasúti híd mentén húzódott.
Vöröstoronyi-szoros

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!