Az oldalra felkerült:
2005. november 20-án
Aradon gyártották a favázas kocsit
Száz év, és a magány

    A Szarvaskő környéki kirándulók felkereshetik az egykori Egri Úttörővasút végállomását is. Így tettünk mi is, még áprilisban. Egyes hírek szerint egy, a néhai bodrogközi kisvasútról származó kocsit kellett volna itt találnunk, amit a vasút megszűnte után feltehetően fészerként használtak tovább. Az egyik internetes vitafórumon ősszel még egy kép is felbukkant róla, ezen a kocsi még „egészen” egyben is volt. Ezek után tehát nagy kíváncsisággal érkeztünk az egykori KISZ-tábor területére, de ennek, és a kisvasút állomásának vitathatatlanul felismerhető, romos épületein kívül első pillantásra mást nem találtunk. Tüzetesebb szemlélődés után azonban gyanús nyomokra bukkantunk egy bokrokkal és fákkal körülvett térségen, majd kisvártatva kiderült, hogy valóban a keresett „járműre” találtunk rá. A netre felkerült képekkel ellentétben azonban ma már nem volt túl szívderítő látvány az 1910-es években Aradon gyártott favázas, kéttengelyes kis személykocsi.

kép és szöveg: Jakóts Ádám

    Forrás: Vasúthistória Évkönyv 1990, Dr. Bory Endre: Fejezetek a Bodrogközi Gazdasági Vasút történetéből

Indóház – 2005. július

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!